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2021 GIANTSTEP A.I-ONE REEL
GIANTSTEP
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2F, 8, HAKDONG-RO 37-GIL, GANGNAM-GU,
SEOUL 06053, REP. OF KOREA
2021 GIANTSTEP A.I-ONE REEL
GIANTSTEP
XR(Extended Reality, 확장 현실)은 VR(Virtual Reality, 가상현실), AR(Augmented Reality, 증강현실), MR(Mixed Reality, 혼합현실)이 더해져 확장된 형태로서 물리적, 시간적, 공간적 제약 없이 가상의 공간에서 원하는 경험을 얻을 수 있는 기술을 말합니다. 실시간 엔진을 기반으로 한 버추얼 프로덕션은 현재의 포스트 프로덕션이 갖추어야 할 머지않은 미래의 기술이며 해외 최고의 스튜디오들 또한 막대한 투자를 하는 차세대 제작 환경입니다.

GIANTSTEP은 최고의 비주얼 크리에이티브를 추구하고 기술 기반의 혁신적 Art Tech를 지향합니다. 이러한 각고의 노력을 바탕으로 이루어진 자사의 기술력과 노하우로 설계된 A.I-ONE STUDIO를 소개합니다.

A.I-ONE STUDIO 1은 Chroma key 스튜디오, A.I-ONE STUDIO 2는 초고해상도 디스플레이로 구축된 LED 스튜디오로써 Tracking, Camera, Lighting, Real Time Engine, Real time Color Correction (DI) 등 XR 촬영 기술에 최적화된 스튜디오입니다.
초고해상도 LED를 활용하여 현실감 있는 공간 구성이 가능하며 추가로 배치된 천장면의 고정식, 우측면의 이동식 LED 디스플레이를 통해 더 자연스러운 조명을 원하시는 위치에서 구성할 수 있습니다. Chroma Key 제작 방식과는 달리 오브젝트에 영향을 미치는 색, 조명의 제한이 없으며 실제 가상의 공간을 연기자가 직접 확인할 수 있어서 자연스러운 퍼포먼스 및 연출을 할 수 있습니다.

차별화되고 보다 전문적인 인력들이 다양한 경험을 바탕으로 많은 연구를 진행하고 있으며 실시간 엔진 기술을 활용하여 다양한 콘텐츠를 제작하기 위한 신개념 솔루션들이 갖춰져 있습니다. 실시간 렌더링 시스템과 트래킹 기술을 결합하여 연기자의 위치를 실시간으로 추적하고 이를 바탕으로 물리적인 시공간의 제약에서 벗어난 연출이 가능합니다. 실제 촬영을 기반으로 한 제작 환경의 한계를 극복할 수 있도록 가상의 세트에서 실시간으로 가상의 환경을 3D로 렌더링하여 촬영을 진행하고 실제 현장처럼 구현할 수 있습니다. 이를 통해 GIANTSTEP A.I-ONE STUDIO 1, 2는 기존의 후반 작업에서 소요되던 시간을 최소화하고 그래픽적 연출을 극대화하여 클라이언트를 만족하게 할 수 있는 차별화 된 고품질의 영상 제작을 위해 다양한 기술을 보유하고 있습니다.

A.I-ONE STUDIO 3은 세계적으로 최고의 품질을 인정받은 Vicon사의 카메라 80대를 활용하여 고난도의 동작과 배우의 손가락까지 효율적으로 캡쳐가 가능하도록 자체 솔루션을 갖춘 모션캡쳐 스튜디오입니다.
9명 이상 인원이 동시 캡쳐가 가능하고 Vicon사의 VUE 카메라 4대를 통하여 전, 후, 좌, 우 4개의 방향에서 촬영된 배우의 레퍼런스 영상도 제공할 수 있습니다. Dynamixyz와 faceware의 헤드 마운트 카메라와 연동하여 단순히 배우의 몸동작뿐만 아니라 사람의 얼굴을 통해 드러나는 감정 표현을 위한 표정 및 감정에 대한 연출 또한 동시에 캡쳐 할 수 있도록 준비되어있습니다. 자이로 방식의 Xsens 모션캡쳐 슈트 4세트와 Manus 장갑 4세트를 통해 스튜디오를 벗어나 장소에 제약 받지 않고 다양한 환경에서 배우의 연기와 손가락을 높은 품질로 모션캡쳐가 가능합니다. 뿐만 아니라 언리얼 엔진 및 모션 빌더를 통해 실시간 프리뷰가 가능하여 원하는 연출에 대한 검증을 촬영 현장에서 더 쉽고 빠르게 할 수 있습니다. 이를 통해 최상의 조건으로 모션 캡쳐를 촬영할 수 있으며 원활하고 효율적인 작업을 진행할 수 있습니다.

또한 광학적인 3D 얼굴 스캔 및 상세표면 텍스처 캡처가 가능한 최첨단 시스템인 LIGHTCAGE를 구축하고 있습니다. 구 형태로 설치된 100대의 카메라와 순환되는 조명 시스템을 통해 손쉽고 빠르게 다양한 각도에서 생생한 실제 오브젝트 또는 인물의 영상 데이터를 캡쳐할 수 있습니다. 약 3~4시간 안에 약 95개의 인물 표정 스캔 작업이 가능합니다. (촬영
대상자의 컨디션 및 스캔 범위에 따라서 작업 시간은 바뀔 수 있습니다.)


GIANTSTEP은 다양한 미디어 트렌드에 맞추어 여러분과 함께할 준비가 되어있습니다.

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XR (Extended Reality) is an extended form by adding VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality), and MR (Mixed Reality), It is a technology that allows you to get the experience you want in the space of virtual production based on a real-time engine is a near-future technology that current post-production must have, and it is a next-generation production environment in which leading overseas studios also invest heavily.

GIANTSTEP pursues the best visual creativity and aims for technology-based innovative Art Tech. Introducing A.I-ONE STUDIO, designed with our technology and know-how, created based on such hard work

AI-ONE STUDIO 1 is a Chroma key studio, and AI-ONE STUDIO 2 is an LED studio built with an ultra-high-resolution display. It is a studio optimized for XR shooting technologies such as Tracking, Camera, Lighting, Real Time Engine, Real time Color Correction (DI). is.

By utilizing ultra-high-resolution LEDs, realistic space configuration is possible, and more natural lighting can be configured at the desired location through the additionally placed fixed ceiling LED display and movable LED display on the right side. Unlike the Chroma Key production method, there are no restrictions on color and lighting that affect objects, allowing actors to directly check the virtual space for natural performance and directing.

Differentiated and more specialized personnel are conducting a lot of research based on their diverse experiences. New concept solutions are available to create various contents using real-time engine technology. By combining the real-time rendering system and tracking technology, it is possible to direct the actor's position in real time, freeing from the constraints of physical space and time. To overcome the limitations of the production environment based on real-world shooting, 3D rendering of a virtual environment in real-time on a virtual set allows you to shoot and make it look like a real scene. Through this, GIANTSTEP A.I-ONE STUDIO 1 and 2 have a variety of technologies for creating differentiated, high-quality images that minimize the time spent in current post productions and maximize graphics production to satisfy clients.

A.I-ONE STUDIO 3 is a motion capture studio equipped with its own solution to efficiently capture high-level motions and even actors' fingers using 80 of Vicon's cameras, which is recognized as the best quality in the world.

It is possible to capture 9 or more people simultaneously, and it can also provide reference images of actors filmed in 4 directions, front, back, left, and right, through 4 VUE cameras of Vicon. In conjunction with Dynamixyz and faceware's head-mounted cameras, it is ready to capture not only the actor's body movements, but also facial expressions and emotions for expressing emotions through a person's face at the same time. With 4 sets of gyro-type Xsens motion capture suits and 4 sets of Manus gloves, it is possible to capture the actor's acting and fingers in high quality in various environments without being restricted from leaving the studio. In addition, real-time preview is possible through Unreal Engine and Motion Builder, making it easier and faster to verify the desired production on set. This allows you to shoot motion capture in the best possible conditions and works smoothly and efficiently.

In addition, LIGHTCAGE, a state-of-the-art system capable of optical 3D face scanning and detailed surface texture capture is built in. With 100 cameras installed in a spherical shape and a circulating lighting system, you can easily and quickly capture video data of real objects or people from various angles. About 95 facial expressions can be scanned in about 3 to 4 hours. (Working time may change depending on the condition of the subject and the scanning range.)

GIANTSTEP is ready to be with you in line with various media trends.



Track: Scenes created by Runar Blesvik


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